top of page

Anugerah Asia Golden Dragon

Anugerah Asia Golden Dragon merupakan sebuah pentas pengiktirafan bagi perusahaan sederhana dan besar. Anugerah ini mengiktiraf prestasi cemerlang dan menyediakan peluang untuk perusahaan perniagaan agar mampu menyumbang kepada ekonomi pembangunan, perusaahaan and usahawan, Bagi perusahaan, syarikat dan usahawan yang memenangi Anugerah Asia Golden Dragon Enterprise, mereka akan menjadi model elit kepada dunia komersial. Industri yang berkaitam boleh mempelajari sedikit-sebanyak dengan para elit-elit ini.

Anugerah Asia Golden Dragon akan dianugerahkan kepada perusahaan dan usahawan yang mempunyai nilai keusahawanan yang baik, prestasi cemerlang, dan juga membantu untuk mempercepatkan pembangunan ekonomi organisasi syarikat Asia atau individu.

ASEAN, atau Persatuan Negara-Negara Asia Tenggara, merupakan sebuah organisasi antara kerajaan-kerajaan antarabangsa yang dianggotai oleh negara-negara Asia Tenggara. ASEAN telah ditubukan pada masa yang awal disebabkan oleh Perang Dingin. Tujuan utama ASEAN adalah untuk mencegah komunisme di rantau Asia Tenggara. Kerjasama antara negara-negara memberi penekanan neutralisme di antara keselamatan ketenteraan serta politik. Apabila Perang Dingin berakhir, politik dan ekonomi di setiap negara telah stabil dan juga pertubuhan ini juga menerima negara sosialis seperti Vietnam.


 

Pengasas Anugerah Asia Golden Dragon

Y.Bhg.Dato'Sri (Dr.)Low Wai Koon P.J.K

Ketua Pegawai Eksekutif

Pencipta Jentera Perlindungan Alam Sekitar Malaysia

Dato’ Seri Di Raja Dr刘慧官

 

Anugerah

 

Pasukan Amal Asia Golden Dragon

 

Program Asia Golden Dragon

ASIA MOST OUTSTANDING ACHIEVER AWARD PRODUCTS

(SCIENCE AND TECHNOLOGY)

ACADEMICIAN TAN SRI EMERITUS

PROF. DATUK DR. AUGUSTINE S.H.ONG

 

ASIA BEST EXCELLENCE HEALTH PRODUCTS

AWARD 2014/2015 (GOLD)

Pengarah Urusan,

Dr. Soh Ken Tick

 

ASIA BEST COAST WATER CITY RESORT AWARD

2014/2015 (GOLD)

Dato’ Dr. Alex Tan Siong Seng

PJK DIMP

 

ASIA BEST BRAND EXCELLENCE

AWARD 2013/2014 (GOLD)

 

ASIA BEST BRAND EXCELLENCE AWARD

2013/2014 (GOLD)

PappaRich Vision

Bringing Malaysian Delights to the World

RICH TAN

 

Maklumat Laporan

 


bottom of page